Jan 30, 2014

Sihat bersama Set Menyusu Shaklee!

Assalamualaikum..

Saya pasti ibu-ibu di luar sana sangat mengimpikan untuk menyusukan anak sendiri selama yang mungkin. Paling tidak pun secara exclusive selama 6 bulan tanpa makanan lain selain susu ibu itu sendiri. Saya juga tidak terkecuali! Alhamdulillah, saya mampu memberikan susu yg terbaik buat kedua2 putera saya despite pelbagai cabaran. Yes, breastfeeding adalah satu cabaran ok. You have to be mentally prepared dan sanggup berkorban masa dan tenaga terutama ibu-ibu yang bekerja. I have gone through that with ups and downs.

Ok, pengalaman pertama menyusukan anak yg pertama saya tak mengambil apa2 supplement. Agak struggle jgk that time, yela first time kan experience belum ada :) Bila kembali bekerja rasa penat mula terasa. Oh environment kerja saya pada waktu tu bukan dalam office je, I have to be at client side most of the time. Dengan travelling nya, curi-curi masa pam di site, oh penat sungguh! Kebetulan, masa umur anak saya masa tu baru 3 bulan dan di dalam bulan puasa. Gagah jgk la baru anak sorang kan.

Masuk anak kedua, environment kerja masih yang sama. Kebetulan di awal2 penyusuan tu jatuh dalam bulan Ramadhan seperti anak pertama. Wah mmg sungguh mencabar kali ni. Saya pun mula la tercari-cari supplement yang dpt menstabilkan emosi dan tenaga saya disamping dapat menambah kuantiti susu. Alhamdulillah, saya telah bertemu dgn set penyusuan Shaklee dan saya amatlah berpuas hati coz saya berjaya berpuasa penuh tanpa perlu 'ponteng' di atas sebab menyusukan anak. Dan yang paling best, saya kekal bertenaga serta susu tidak merudum dan susu tampak sgt yummy kerana saya amek produk-produk seperti di bawah ni..

Try it and you will feel the difference! :)

Ingin mencari supplement yang sesuai utk diri anda?

Hubungi saya,
Puan Ieta
Shaklee Independent Distributor (ID: 1099264)
SMS/Whatsapp: 013-684 9870
email: sha_azna@yahoo.com

No comments:

Post a Comment